Politikas un resursu vadības karte
Politikas mērķis:
- efektīva, pieejama, inovatīva, profesionāla un uz rezultātu vērsta valsts pārvalde / NAP 2021. – 2027. gadam;
- sekmēt valsts ilgtspējīgu un stabilu attīstību, kā arī iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanos, nodrošinot Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un NAP izstrādi, īstenošanas uzraudzību un koordināciju, kā arī citu nacionālā līmeņa plānošanas dokumentu īstenošanas uzraudzību un koordināciju / Attīstības plānošanas sistēmas likums;
- veicināt publiskai personai piederošu kapitāla daļu un publiskas personas kapitālsabiedrību efektīvu pārvaldību, publiskas personas kapitālsabiedrību racionālu un ekonomiski pamatotu resursu izmantošanu, labas korporatīvās pārvaldības principu ievērošanu, publiskas personas līdzdalības nosacījumu ievērošanu, nodrošinot koordinācijas institūcijas darbību / Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likums
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība (2025) |
---|---|---|---|
Iedzīvotāju uztvere par iespēju ietekmēt rīcībpolitiku (skala 0-5) |
NAP 2021. – 2027. gadam |
1,73 (2020) |
2,8 |
Iedzīvotāju informētība, pieredze un apmierinātība ar saņemtajiem valsts pakalpojumiem (skala 0-10) |
NAP 2021. – 2027. gadam |
8 (2022) |
8 |
Nacionālā attīstības plāna mērķa vērtību izpildes rādītājs (konsolidēts) (%) |
NAP 2021. – 2027. gadam |
- |
50 |
Valsts kapitālsabiedrību, kuru darbības rezultāti ir labi vai ļoti labi, īpatsvars no visām valsts kapitālsabiedrībām (%)1 |
MK 09.02.2016. noteikumi Nr.95 “Kārtība, kādā tiek vērtēti darbības rezultāti un finanšu rādītāji kapitālsabiedrībai, kurā valstij ir izšķirošā ietekme”, Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likums |
92 (2021) |
85 |
Valdības rīcības plāns |
2.8., 7.5.,7.8.,10.6., 16.3., 19.10.,21.6., 21.7., 21.9., 23.5., 23.6., 23.7., 30.1., 30.4.,34.8.,35.4., 35.7., 37.1. |
|
2023 gads |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
2027. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk |
15 779 703 |
14 810 622 |
18 561 899 |
17 388 664 |
16 301 171 |
147 |
178,5 |
201,5 |
196,5 |
196,5 |
|
01.00.00 Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika |
11 061 603 |
13 158 563 |
14 313 436 |
14 048 311 |
14 680 116 |
135 |
165 |
185 |
185 |
188 |
|
62.06.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekti (2014 – 2020) |
231 105 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
62.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) apgūšanai (2014 – 2020) |
205 983 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
62.07.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekti (2021 – 2027) |
- |
- |
360 066 |
321 947 |
279 157 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
|
63.10.00 Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) projekti (2021 – 2027) |
291 023 |
- |
686 399 |
654 744 |
645 962 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
|
70.07.00 Latvijas pārstāvju ceļa izdevumu kompensācija, dodoties uz Eiropas Savienības Padomes darba grupu sanāksmēm un Padomes sanāksmēm |
125 471 |
157 993 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
70.50.00 Tehniskā palīdzība ERAF, ESF+, KF, TPF finansējuma apgūšanai (2021 – 2027) |
163 145 |
862 531 |
732 997 |
699 156 |
627 936 |
7 |
8,5 |
5,5 |
5,5 |
5,5 |
|
71.06.00 Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumentu finansētie projekti |
10 512 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
74.06.00 Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi (VK) |
259 901 |
563 535 |
2 389 001 |
1 596 506 |
- |
5 |
5 |
8 |
3 |
- |
|
74.50.00 Tehniskā palīdzība Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) apgūšanai |
23 142 |
68 000 |
80 000 |
68 000 |
68 000 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
|
3 407 818 |
- |
- |
- |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Rediģēti, koriģēti, no juridiskā un valodnieciskā viedokļa izskatīti tiesību aktu projekti (skaits) |
2 855 |
2 500 |
2 700 |
2 700 |
2 700 |
Sistemātisks, mērķēts un terminēts secīgu aktivitāšu kopums par valdības prioritātēm un Valsts kancelejas prioritātēm (skaits) |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
Īstenotās iniciatīvas valsts pārvaldes modernizācijas virzienos(skaits) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Veikts Valdības rīcības plāna izpildes monitorings sasaistē ar NAP2027 sasniedzamajiem rādītājiem, sagatavots pārskats par iekļauto pasākumu izpildi (skaits) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Veikti valsts kapitālsabiedrību darbības rezultātu izvērtējumi (skaits) |
61 |
69 |
69 |
69 |
69 |
Bērni, kuriem identificē un sniedz efektīvu agrīnu atbalstu (agrīnā intervence) kopā ar vecākiem un pirmsskolas izglītības pedagogu (“STOP 4-7” programmas īstenošana) (skaits) |
394 |
200 |
200 |
200 |
200 |
Sagatavots analītisks pārskats, kas satur rekomendācijas par nepieciešamajām komunikācijas stratēģijas izmaiņām (skaits) |
66 |
50 |
50 |
50 |
50 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Pozitīvs sabiedrības novērtējums par publisko pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos (%)2 |
42 |
41 |
42 |
43 |
43,5 |
Valsts pārvaldē nodarbināto iesaistīšanās indekss (%)3 |
- |
75 |
75 |
- |
75 |
Pašu kapitāla atdeve komerciālajās valsts kapitālsabiedrībās iepriekšējā pārskata gadā (%) |
8,5 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
Piezīmes.
1 Novērtējums atbilstoši tiesiskajam regulējumam/vadlīnijām.
2 Ikgadējā VK veiktā Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījuma dati par sabiedrības apmierinātību ar valsts pārvaldes pēdējo trīs gadu laikā paveikto, vienkāršojot un uzlabojot pakalpojumu sniegšanu (%).
3 Iesaistīšanās indekss tiek noteikts pēc (Schaufeli & Bakker (2003) Utrehtas darba iesaistes skalas (UWES)).