Politikas mērķis:
- valsts konkurētspējas un eksportspējas paaugstināšana;
- ienākumu nevienlīdzības mazināšana;
- virzīties uz nodokļu ieņēmumiem 1/3 no IKP apmērā / Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2018) |
Plānotā vērtība (2019) |
Nodokļu ieņēmumi (% no IKP) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam |
29,8 |
29,3 |
Ēnu ekonomikas īpatsvars saskaņā ar F.Šneidera pētījuma datiem (% no IKP) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam |
21,3 |
19,9 |
Veicinot labvēlīgas komercdarbības vidi dārgmetālu tirgū, palielinās komersantu maksājumi budžetā (%) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam |
4,3 |
5 |
Pieaugums no interaktīvo azartspēļu nodokļa ienākumiem katru gadu (%) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam |
49 |
20 |
Valdības deklarācijas uzdevumi |
5, 8, 12, 13, 14, 15 |
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
118 601 371 |
133 668 219 |
127 856 484 |
127 041 385 |
123 157 225 |
3 843 |
4 052,7 |
4 117 |
4 117 |
4 117 |
|
111 022 087 |
124 878 030 |
117 585 195 |
120 555 766 |
117 628 395 |
|
3 732 |
3 929 |
3 992 |
3 992 |
3 992 |
|
38.02.00 Eiropas Savienības sadarbības projektu un pasākumu īstenošana |
- |
- |
6 927 |
- |
- |
597 031 |
885 479 |
848 674 |
772 919 |
768 119 |
|
18 |
20 |
20 |
20 |
20 |
|
1 082 081 |
2 910 780 |
3 937 182 |
921 035 |
- |
|
50 218 |
39 164 |
40 057 |
39 164 |
39 164 |
|
73.00.00 Pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti |
2 522 296 |
903 853 |
1 078 998 |
629 831 |
599 170 |
3 327 658 |
4 050 913 |
4 359 451 |
4 122 670 |
4 122 377 |
|
93 |
103,7 |
105 |
105 |
105 |
|
Citi ieguldījumi |
|||||
Resursu apjoms, kas ieguldīts VSIA “Latvijas proves birojs” (euro) |
836 333 |
836 333 |
836 333 |
836 333 |
836 333 |
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Iekasēto ieņēmumu, ko Valsts ieņēmumu dienests administrē, pieauguma temps salīdzinājumā ar IKP pieauguma tempu (% punkti) |
- |
0,7 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Iekasēto ieņēmumu apjoms uz 1 Valsts ieņēmumu dienesta darbinieku (tūkst. euro) |
2 311 |
2 307 |
2 477 |
2 501 |
2 505 |
Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%) |
14,5 |
25 |
25 |
20 |
20 |
Smagi un sevišķi smagi noziedzīgi nodarījumi (īpatsvars no visiem kriminālvajāšanas uzsākšanai nosūtītajiem kriminālprocesiem, %) |
73 |
80 |
82 |
82 |
70 |
Piedziņas īpatsvars no reāli piedzenamajiem parādiem (%) |
22,9 |
26 |
26 |
27 |
27 |
Pārtraukto organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits) |
18 |
16 |
16 |
16 |
16 |
Veiktās tematiskās pārbaudes, kurās piemērots princips “konsultē vispirms” (īpatsvars no kopējā tematisko pārbaužu skaita, %) |
49 |
30 |
55 |
55 |
55 |
Kontroles un uzraudzības pasākumi - pārbaudes, kazino inkasācijas, nelegālo interaktīvo azartspēļu mājaslapu bloķēšana un dalība izlozēs (skaits)2 |
3 376 |
3 422 |
2 434
|
2 448 |
2 450 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Nodokļu maksāšanai nepieciešamā laika izmaiņas – no Pasaules Bankas pētījuma Doing Business rezultātiem (stundas gadā) |
168,5 |
130 |
120 |
120 |
120 |
Valsts ieņēmumu dienestam labvēlīgu un daļēji labvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%) |
93 |
89,5 |
90 |
90 |
90 |
2 Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas darbības procesu pārskatīšanas rezultātā ar 2019. gadu tiks īstenoti uz risku analīzi balstīti (mērķēti) kontroles pasākumi, tādejādi palielinot viena pasākuma īstenošanai nepieciešamo ieguldījumu un samazinot plānoto kontroles un uzraudzības pasākumu skaitu